Terms &
Conditions

Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky Admireal s.r.o., IČO: 03128733 , Spisová značka: C 227757 vedená u Městského soudu v Praze, Den zápisu: 20. června 2014, Sídlo: Holandská 1051/46, Vršovice, 101 00 Praha 10, stejně jako společnosti Admiestate s.r.o. IČO: 24700789 Spisová značka:C 167171 vedená u Městského soudu v Praze, Den zápisu: 25. června 2010, Sídlo: Holandská 1051/46, Vršovice, 101 00 Praha 10 (dále v textu ADMIREAL)

1. Tyto Podmínky v souladu s § 1751 Občanského zákoníku stanoví základní pravidla, kterými se budou řídit všechny právní vztahy při poskytování Plnění ADMIREAL, není-li Smlouvou písemně sjednáno jinak. Kde tyto Podmínky odkazují na povinnosti podle Smlouvy, rozumí se tím též povinnosti podle těchto Podmínek.

2. Definice: Pokud není v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, mají pojmy zde používané následující význam:

Realitní činností se rozumí zprostředkování uzavření smlouvy o nabytí vlastnického práva k nemovité věci nebo jiného práva opravňujícího užívat nebo požívat nemovitou věc, byt nebo nebytový prostor, včetně zprostředkování převodu družstevního podílu v bytovém družstvu.

Smlouvou o poskytování realitních služeb se rozumí písemná smlouva o realitním zprostředkování, jejímž předmětem je poskytování realitních služeb, uzavřená mezi realitní kanceláří ADMIREAL a klientem.

Klientem se rozumí jakákoli fyzická či právnická osoba, které realitní kancelář ADMIREAL poskytuje za odměnu realitní služby na základě smlouvy o poskytování realitních služeb. Klientem není druhá strana zprostředkovávané smlouvy, tedy osoba, která byla v rámci poskytování realitních služeb realitní kanceláří ADMIREAL vyhledána. Klientem se tato osoba nestává ani uzavřením rezervační smlouvy nebo kterékoli jiné smlouvy s klientem a realitní kanceláří ADMIREAL.

Smlouva o poskytování realitních služeb: Realitní kanceláře ADMIREAL a makléři ADMIREAL poskytují realitní služby pouze na základě písemné smlouvy o poskytování realitních služeb. Veškerá práva a povinnosti, garance a výhody, poskytované nad rámec zákona klientovi v rámci systému ADMIREAL, jsou podmíněny uzavřením písemné smlouvy.

3. Služby poskytované společností ADMIREAL a postup jejich poskytování jsou uvedeny na stránkách společnosti Služby .

Podporu koupě, prodeje a pronájmu nemovitostí vždy provádí ADMIREAL na základě nezávislé smlouvy se Zákazníkem, která upravuje veškeré podmínky interakce.

V případě podpory obchodů s pronájmem nemovitostí uzavírá ADMIREAL pouze exkluzivní smlouvy na nabídku nemovitostí, pokud není osobní dohodou s klientem stanoveno jinak.

4. Provize: Za poskytování realitních služeb náleží realitní kanceláři ADMIREAL provize stanovená ve smlouvě o poskytování realitních služeb. Realitní kancelář ADMIREAL je povinna i bez vyžádání vystavit a předat klientovi řádný daňový doklad o vyúčtování provize včetně příslušné výše DPH, pokud je realitní kancelář ADMIREAL plátcem DPH. Provize zahrnuje odměnu za realitní činnost a zahrnuje minimální rozsah realitních služeb definovaný níže, bez ohledu na to, do jaké míry byly v konkrétním případě klientem využity.

5. Postup při prodeji/pronájmu: Popis standardního postupu prodeje nebo pronájmu nemovitostí, bytů, nebytových prostor nebo převodu družstevního podílu v bytovém družstvu je stanoven zvláštní dohodou uzavřenou s klientem.

6. Úschova peněžních prostředků a depozitní účty: Za účelem zajištění vysokého stupně ochrany klientů byla v rámci systému ADMIREAL přijata závazná pravidla pro úschovu a vypořádání kupní ceny. Na základě těchto pravidel jsou realitní kanceláře ADMIREAL oprávněny přijímat rezervační poplatky (a to z pověření svého klienta a jako platební místo) na svůj účet, a to pouze do výše provize a pouze do doby uzavření zprostředkovávané smlouvy. Tyto peněžní prostředky musí být uloženy na bankovním účtu odlišném od provozního účtu realitní kanceláře ADMIREAL. Veškeré ostatní peněžní prostředky klienta musí být uschovány a vypořádány prostřednictvím úschovy prováděné bankou nebo advokátní kanceláří, která se vůči konkrétní realitní kanceláři ADMIREAL zavázala dodržovat bezpečnostní podmínky úschovy peněžních prostředků. Úschova peněžních prostředků u jiných subjektů je nepřípustná, ledaže klient po předchozím poučení trvá na realizaci úschovy u jiného subjektu a písemně potvrdí realitní kanceláři ADMIREAL (postačí formou e-mailu), že se rozhodl na svou odpovědnost nevyužít bezpečnou formu úschovy ADMIREAL.

7. Minimální rozsah realitních služeb: Realitní kancelář ADMIREAL poskytuje klientovi následující standardní realitní služby, není-li ve smlouvě uvedeno jinak:

a) provedení úvodní prohlídky nemovitostí a doporučení obvyklé výše kupní ceny / výše nájemného dle stavu realitního trhu;

b) zpracování návrhu marketingové strategie a zpracování nabídky prodeje nemovitostí (včetně fotodokumentace) a zajištění jejich inzerce a zveřejnění na vybraných českých realitních internetových stránkách, zejména na webových stránkách ADMIREAL a případně dalších reklamních médiích;

c) obstarání výpisu z katastru nemovitostí a kopie či originálu katastrální mapy (pouze u prodeje nemovitostí);

d) jednání se zájemci, organizace a zajištění prohlídek nemovitostí se zájemci;

e) vypracování návrhu rezervační smlouvy a organizačně administrativní podpora při jejím uzavření se zájemcem;

f) zprostředkování přípravy návrhu standardní smluvní dokumentace nezbytné pro realizaci obchodu - v případě nájmu nemovitostí nájemní nebo podnájemní smlouvy, v případě prodeje nemovitostí kupní smlouvy, návrhy na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, smlouvy o převodu družstevního podílu v bytovém družstvu;

g) zprostředkování úschovy kupní ceny nemovitostí u certifikované advokátní kanceláře dle čl. 6 těchto obchodních podmínek;

h) organizační podpora při jednání smluvních stran nezbytná k uzavření smluvní dokumentace (v případě prodeje nemovitostí včetně zprostředkování ověření podpisů);

i) zajištění podání návrhu na vklad vlastnického práva k nemovitosti včetně zajištění úhrady správního poplatku (pouze u prodeje nemovitosti);

j) organizace předání nemovitostí včetně odečtu měřidel a vypracování předávacího protokolu.

8. Stav nemovitosti: Je-li předmětem realitních služeb pro klienta vyhledání vhodných nemovitostí ke koupi či pronájmu, jsou realitní kanceláře ADMIREAL a makléři ADMIREAL povinni sdělovat klientům objektivní informace o stavu vyhledaných nemovitostí, o kterých vědí nebo vzhledem ke své odborné způsobilosti vědět mají, včetně informací o konkrétních závadách a omezeních váznoucích na nemovitostech, které plynou z veřejných seznamů. Realitní kancelář ADMIREAL předá takovému klientovi výpis z veřejného seznamu ohledně vyhledaných nemovitostí. Realitní kanceláře ADMIREAL a makléři ADMIREAL však neodpovídají za újmu, která vznikne v případě, že třetí osoba zamlčela či uvedla nepravdivé údaje ohledně stavu nemovitosti. Klient bere na vědomí, že v případě každé transakce s nemovitostí je doporučováno detailní přezkoumání stavu nemovitosti učiněné nezávislým odborníkem.

9. Informační povinnost: Realitní kanceláře ADMIREAL a makléři ADMIREAL po celou dobu platnosti smlouvy pravidelně objektivně informují klienta o stavu vyřizování věci a objednaných služeb.

10. Reklamace: Klient může kdykoli vznést reklamaci na kvalitu poskytovaných služeb realitní kanceláře ADMIREAL nebo makléře ADMIREAL a využít svých práv dle Reklamačního řádu ADMIREAL Česká republika. Realitní kanceláře jsou povinni se vždy řídit Reklamačním řádem ADMIREAL Česká republika a jakoukoli připomínku či stížnost klienta bez odkladu vyřídit.

ADMIREAL si hluboce váží svých klientů a zákazníků a na první místo při svém podnikání v oblasti zprostředkování obchodu s nemovitostmi staví jejich spokojenost.

V rámci systému ADMIREAL jsou stanovena závazná pravidla a závazné postupy, kterými společnost předchází nespokojenosti klientů a zákazníků. Vzhledem k tomu, že ani přes největší možnou snahu všech účastníků systému ADMIREAL nelze zcela vyloučit situace, kdy klient či zákazník bude mít k postupu realitní kanceláře zařazené do systému ADMIREAL výhrady, je stanoven tento závazný reklamační řád pro případ výhrad klientů/zákazníků k poskytovaným službám a postupům.

Účelem reklamačního řádu je stanovit náležitosti a podmínky řešení případných reklamací a stížností podaných v rámci služeb poskytovaných realitními kancelářemi zařazenými na základě smlouvy o franšíze do systému realitních kanceláří ADMIREAL v České republice.

Předmět reklamace / stížnosti. Předmětem reklamace se rozumí nedostatečné nebo jinak vadné provádění realitních služeb příslušnou realitní kanceláří zařazenou v systému ADMIREAL. Stížnost je podnět klienta či zákazníka realitní kanceláře upozorňující na případné nedostatky v postupech realitní kanceláře nebo v plnění povinností realitní kanceláře, vyplývajících ze smluvních vztahů nebo platných právních předpisů, či na chování jednotlivých zaměstnanců realitní kanceláře nebo jejich prodejních partnerů.

Způsob podání reklamace / stížnosti. Předmětem reklamace se rozumí nedostatečné nebo jinak vadné provádění realitních služeb příslušnou Realitní kanceláří zařazenou v systému ADMIREAL. Stížnost je podnět Klienta či Zákazníka Realitní kanceláře, upozorňující na případné nedostatky v postupech Realitní kanceláře nebo v plnění povinností Realitní kanceláře, vyplývajících ze smluvních vztahů nebo platných právních předpisů, či na chování jednotlivých zaměstnanců realitní kanceláře či jejich prodejních partnerů.

Reklamaci/stížnost je možné uplatnit u realitní kanceláře následujícími komunikačními kanály:

 osobně na pobočce realitní kanceláře, Sluštická 874/8, 10000 Praha 10;

poštou na adrese realitní kanceláře, Sluštická 874/8, 10000 Praha 10;​

e-mailem na adrese realitní kanceláře ab@admireal.cz;

telefonicky na lince realitní kanceláře, +420608544332.

Způsob vyřízení reklamace. Realitní kancelář je povinna vyřídit reklamaci/stížnost ve lhůtě tří kalendářních dnů a nejpozději poslední den lhůty zaslat klientovi/zákazníkovi odpověď, respektive oznámit k podané reklamaci své stanovisko. V případě, že nelze z vážných důvodů reklamaci vyřídit ve lhůtě tří kalendářních dnů, je realitní kancelář povinna klientovi/ zákazníkovi oznámit důvod, proč nebylo možné reklamaci ve stanovené lhůtě vyřídit, a rovněž sdělit další postup, včetně uvedení náhradní lhůty pro vyřízení reklamace, je-li to možné. Lhůta k vyřízení reklamace/stížnosti nesmí v žádném případě přesáhnout sedm kalendářních dnů od jejího uplatnění. Do této lhůty se nezapočítává doba na opravu či doplnění reklamace/stížnosti klientem/zákazníkem.

Odpověď na reklamaci/stížnost realitní kancelář předává zpravidla stejným komunikačním kanálem, kterým byla přijata, pokud nebude s klientem/zákazníkem individuálně dohodnuta jiná forma předání odpovědi. Ve vybraných případech má realitní kancelář sama právo si zvolit komunikační kanál, kterým bude klientovi/zákazníkovi předána odpověď na jeho reklamaci/stížnost. Vždy však platí, že na reklamaci/stížnost podanou e-mailovou zprávou nelze odpovědět jinak než e-mailovou zprávou či písemně a na reklamaci/stížnost podanou písemně nelze odpovědět jinak než písemně. Každá reklamace/stížnost bude realitní kanceláří uznána jako oprávněná či neoprávněná.

Pokud bude reklamace/stížnost uznána oprávněnou, pro-vede realitní kancelář bezodkladně úkony vedoucí k od-stranění nežádoucího stavu s poskytnutím patřičné náhrady. Náhrada je poskytována především odstraněním závadného stavu, a nelze-li závadný stav odstranit nebo by to bylo zjevně bezúčelné, pak přiměřenou slevou z ceny poskytovaných realitních služeb.

Každá reklamace je realitní kanceláří bezodkladně po obdržení v kopii zasílána na vědomí společnosti ADMIREAL, a to včetně informace o vyřízení reklamace.

Náležitosti reklamace / stížnosti

Každá reklamace/stížnost musí pro její včasné a odůvodněné vyřízení obsahovat:

a)  identifikaci klienta/zákazníka a kontaktní údaje (jméno a příjmení, rodné číslo nebo datum narození, v případě právnické osoby její obchodní firmu a IČ, e-mailové nebo telefonní spojení);

b)  předmět reklamace/stížnosti (včetně identifikace/čísla a názvu případu/služby, které se podání týká, časových údajů, popisu významných skutečností a dalších údajů, které jsou považovány klientem/zákazníkem za rozhodné).

Pokud nebude reklamace/stížnost obsahovat potřebné náležitosti, může být klient/zákazník realitní kanceláří vyzván k jejímu doplnění.

Náklady na vyřízení reklamace/stížnosti nese realitní kancelář. V případech, kdy bude stejným klientem/zákazníkem opakovaně uplatněna stejná reklamace/stížnost bez uvedení nových relevantních zjištění či skutečností, a dále v případech zcela zjevně neoprávněné reklamace/stížnosti může realitní kancelář účtovat náklady reklamace/stížnosti klientovi.

Námitky proti řešení reklamace/stížnosti realitní kanceláří je klient/zákazník oprávněn písemně zaslat bez zbytečného prodlení společnosti ADMIREAL. Společnost ADMIREAL se k podané námitce vyjádří ve lhůtě do tří pracovních dnů s tím, že nejpozději poslední den lhůty podá klientovi/zákazníkovi a realitní kanceláři rozhodnutí o námitce. V případě, že realitní kancelář uzná reklamaci/stížnost za neoprávněnou a klient/zákazník podle ustanovení článku VII shora podá společnosti ADMIREAL písemnou námitku proti tomuto rozhodnutí  a společnost  ADMIREAL tuto reklamaci vyhodnotí jako zcela či zčásti oprávněnou, doporučí realitní kanceláři zjednání nápravy včetně pokynu k řešení případu. Kancelář je povinna se pokyny a doporučením společnosti  ADMIREAL řídit.

V případě vzniku sporu ve věci zprostředkování prodeje nemovitosti je pro případné mimosoudní řešení takového sporu věcně příslušná Česká obchodní inspekce. Bližší in-formace lze nalézt na internetových stránkách www.coi.cz, kde je mimo jiné umístěn formulář sloužící k podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.

Reklamaci/stížnost je nutno uplatnit bez zbytečného od-kladu poté, co klient/zákazník nedostatky v plnění realitní kanceláře zjistil. 

Řešení sporů. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení sporů jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce: www.coi.cz, www.adr.coi.cz  e-mail: adr@coi.cz.

11. Informace o ochraně autorských děl – upozornění. Veškeré zveřejněné informace, fotografie, články či inzeráty, které jsou umístěné na těchto webových stránkách, jsou chráněny podle zák.č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zák.č. 213/1995 Sb., o ochranných známkách, ve znění pozdějších předpisů, jakož i dalších platných a účinných právních předpisů. Pro Vaši osobní potřebu si výše uvedené můžete kopírovat, ovšem bez předcházejícího písemného souhlasu společnosti ADMIREAL nesmíte uvedené informace, fotografie, atd. dále uveřejňovat a šířit.

Informace zveřejněné na těchto webových stránkách jsou získány přímo od vlastníků nemovitostí či z veřejných zdrojů, v případě vzniku škody v důsledku neúplné či nesprávné informace, společnost ADMIREAL nenese za tuto škodu odpovědnost.

Autor si vyhrazuje právo nenést odpovědnost za aktuálnost, správnost, kompletnost nebo kvalitu poskytnutých informací. Vznesené nároky související s odpovědností za škodu způsobenou využitím poskytnutých informací, včetně jakýchkoli informací, které jsou neúplné či nesprávné, budou proto zamítnuty. Veškeré nabídky jsou nezávazné a neustavují žádný závazek. Jak jednotlivé části stránek, tak kompletní publikace, včetně veškerých nabídek a informací, mohou být autorem bez dalšího rozšířeny, změněny nebo částečně i kompletně smazány.

Autor není odpovědný za jakýkoli obsah, na který ve svých stránkách odkazuje, není-li si plně vědom nezákonnosti takového obsahu a mohl-li návštěvníkům svých stránek zabránit v prohlížení takového obsahu. Budou-li v souvislosti s využitím informací prezentovaných na takových stránkách způsobeny jakékoli škody, může za ně nést odpovědnost pouze jejich autor, a nikoli osoba, která zveřejnila odkaz na takové stránky. Autor dále není odpovědný za žádné zprávy ani příspěvky zveřejněné uživateli diskusních fór, návštěvních knih či poštovních seznamů vedených na svých stránkách.

12. Povinné pojištění odpovědnosti za újmu: Realitní kanceláře a makléři ADMIREAL jsou povinni mít sjednáno zákonné pojištění profesní odpovědnosti za způsobenou újmu po celou dobu poskytování realitních služeb.

13. Povinnost identifikace: Realitní kanceláře ADMIREAL jsou dle zákona č. 253/2008 Sb., o opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v platném znění, povinnou osobou a jako takové mají mimo jiné povinnost provést identifikaci a kontrolu klienta a identifikační údaje po zákonem stanovenou dobu uchovat.

14. Mimosoudní řešení s pomocí ČOI: Dojde-li mezi realitní kanceláří ADMIREAL a klientem ke sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má klient právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá klient u České obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na internetových stránkách České obchodní inspekce na adrese https://www.coi.cz.

EN